Google lanceert nieuwe functie: Extra informatie bij je zoekresultaten

Google heeft een extra functie toegevoegd aan zijn zoekmachine die ervoor zorgt dat er bij de zoekresultaten extra informatie over bedrijven of industrieën wordt gegeven. De nieuwe functie is nog een testfase en lijkt momenteel alleen nog maar te werken bij grote bedrijven als Indeed, LinkedIn, Forbes, etc.

In Google staat onder de titel van het zoekresultaat de link die naar de website verwijst. Hiernaast staat de bron, bijvoorbeeld Wikipedia weergegeven met daarnaast een kleine pijl. Door op het pijltje te klikken wordt de gebruiker niet naar de desbetreffende pagina doorgelinkt, maar krijgt de gebruiker informatie over de pagina.

Daylight-Savings-Search-Result

De informatie die wordt weergegeven haalt Google van verschillende andere platformen als Google Knowledge Graph en Wikipedia. Voor bedrijven dus een extra reden om de Wikipedia-beschrijving nog eens na te lezen en te optimaliseren.

Voor nu werkt de optie zoals eerder beschreven alleen nog voor grotere bedrijven en namen op de desktopversie van Google. Of de nieuwe functie zich nog verder gaat uitbreiden is niet bekend.