Deze week beginnen de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, Brazilië. Naast de enorme hoeveelheid media-aandacht die vanaf 5 augustus losbarst en de nieuwe opties om wedstrijden en alle evenementen (live) te volgen, maakt ook Google het binnen zijn platformen makkelijker om op de hoogte te blijven van het sportevenement. Een overzicht van alle mogelijkheden maakte het bedrijf vandaag bekend.
Zo stuurt YouTube vijftien videomakers naar Rio de Janeiro om door middel van livestreams verslag te doen van het sportevenement. Op YouTube zullen ook de hoogtepunten van omroepen uit de hele wereld te vinden zijn, waaronder van de NOS. Binnen de app van Google is het bovendien mogelijk om meldingen in te schakelen voor bijvoorbeeld de winnaars van wedstrijden.
Maar nog interessanter zijn wellicht de opties die Google binnen zijn zoekresultaten aanbiedt. Op die manier wil Google informatie geven over het tijdschema, aantal behaalde medailles per land en informatie over de deelnemende atleten, zonder dat gebruikers het platform verlaten. Door met de zoekresultaten, YouTube en bovendien ook via Google Maps aanwezig te zijn, wil het bedrijf het platform zijn waar je informatie over de Olympische Spelen kunt inwinnen.