Google is begonnen met het testen van zijn DoubleClick-technologie op billboards in Londen. Google gebruikt DoubleClick om advertenties te specificeren op een bepaald doelgroep. Op de billboards in Londen gebruikt Google nu real-time data om de advertenties boven de weg aan te passen.
DoubleClick is een advertentietechnologie dat geld verdiend aan online advertisers en publishers. Dit doen ze door verschillende diensten aan te bieden.
Online publishers kunnen DoubleClick gebruiken om advertenties weer te geven op hun websites, te programmeren hoe vaak en hoe lang een advertentie wordt getoond.
Daarnaast kunnen ze door middel van een cookie aangeven welke advertenties getoond moeten worden aan een bepaalde doelgroep. Als een bezoeker vaak de sportpagina bezoekt is het bijvoorbeeld handiger om sport-gerelateerde advertenties te tonen dan advertenties voor een nieuw mascara.
Business Insider laat weten dat de billboards, die gevonden kunnen worden bij het Waterloo Sation, Euston Road and Vauxhall roundabout, reageren op real-time data over bijvoorbeeld het weer, publiek, reisinformatie en lokale events. Met dit concept, dat online hartstikke goed werkt, krijgen bestuurders advertenties te zien die op dat moment het meest relevant voor ze zijn.