Eerder schreven we al over de mogelijke koop-knop van Google, maar de zoekgigant heeft nu officieel bevestigd dat de knop er gaat komen.
Dat liet Omid Kordestani, chief business officer van Google, weten tijdens een conferentie van Re/code. Volgens Kordestani moet de koop-knop bij advertenties ervoor zorgen dat consumenten vaker iets bestellen via internet. De topman van Google vertelde namelijk dat we 90 procent van onze aankopen nog altijd offline doen en dat ziet hij natuurlijk graag anders.
Volgens Kordestani zoeken gebruikers nog steedsproducten op via Google, om ze vervolgens in de dichtstbijzijnde winkel te kopen. Het doel van Google is om juist deze consumenten naar online-winkels te lokken: de koop-knop zou daarvoor moeten zorgen. Daarnaast zou de zoekgigant in gesprek zijn met meerdere grote winkelketens om te zorgen dat er genoeg aanbod is als een gebruiker op de koop-knop klikt.
Google is niet het eerste bedrijf dat een dergelijke knop introduceert. Facebook en Twitter gingen Google al voor.