Heb je de Google Assistant geïnstalleerd op je telefoon of heb je een Google Home in huis gehaald? Dan kun je daarmee voortaan ook vragen stellen aan de Karwei, via de nieuwe voice-integratie. Dit doe je door “Hey Google, Praat met Karwei” te zeggen. Daarmee is de bouwmarkt de eerste organisatie uit de doe-het-zelfbranche met een integratie in de Assistant.
De integratie werd samen met Mirabeau a Cognizant Digital Business ontwikkeld, en resulteerde in de Karwei Voice Assistent. Die assistant komt met drie verschillende functies waar we gebruik van kunnen maken. Allereerst kun je de laatste acties van de bouwmarkt opvragen via de spraakassistent. Ook kun je de openingstijden van de dichtstbijzijnde locatie opvragen.
De laatste functie is echter misschien wel de leukste. De Karwei Voice Assistent geeft je namelijk ook advies voor het vinden van de juiste verlichting. Hiervoor hoef je alleen maar een paar vragen te beantwoorden, waarna jij suggesties krijgt over je verlichting. Handig als je even geen inspiratie hebt voor een nieuwe lamp in huis!
Mogelijke uitbreidingen
Voorlopig blijft de focus ook even op deze drie functionaliteiten. Hier werd voor gekozen, omdat ruim 40 procent van de klanten van de bouwmarkt op de website naar openingstijden en acties zoekt, vertelt Luca Bade, Digital Marketing manager van Karwei.
“Het onderdeel waarin klanten advies kunnen krijgen over verlichting is een voorbeeld van hoe klanten met behulp van stemtechnologie tot een productadvies kunnen komen. Als het experiment een succes is, gaan we de KARWEI Voice Assistent uiteraard verder uitbreiden.”