Tijdens de CES in Las Vegas kondigde LG al de schattige Hub Robot aan, een soort robothulp voor in huis waar je tegen kunt praten. Maar daarnaast heeft LG ook vliegveldrobots aangekondigd die je verder helpen op het vliegveld.
De Airport Guide Robot is een intelligente informatie assistent voor reizigers, die vragen kan beantwoorden in vier talen: Engels, Chinees, Japans en Koreaans. Door je vliegticket simpelweg te scannen, kan de robot alle informatie over je vliegreis vertellen; van boardingtijd en gate locatie tot het weer van de bestemming van de reiziger.
De airbot helpt je ook verder met looproutes binnenin het vliegveld en hoeveel tijd de route in beslag neemt. Bovendien kan de robot verlate passagiers escorteren naar hun gates of een andere locatie op het vliegveld.
Het doet een beetje denken aan de robot Spencer dit vorig jaar werd getest op Schiphol.
Airport Cleaning Robot
LG kon natuurlijk niet achterblijven met een schoonmaakrobot als één van de grootste innovators op het gebied van robot stofzuigers. Daarvoor is de Airport Cleaning Robot uitgebracht; een super compacte robot met sterke zuigkracht en meerdere borstels. De robot kan alle oppervlaktes schoonmaken, van tegels tot tapijt.
De robot bevat bovendien slimme sensoren en meerdere camera’s om zo veilig en effectief mogelijk te werk te gaan, ook op de meest drukke vliegvelden. Dankzij het gebruik van GPS en zogenoemde SLAM-technologie weet de robot altijd waar hij zich precies bevindt op het vliegveld.
Zowel de Airport Guide Robot als Airport Cleaning Robot zijn tijdens de CES 2017 in Las Vegas te bekijken. Wanneer je ze tegen kunt komen en op welke vliegvelden is nog onduidelijk.