LinkedIn wil spelletjes toevoegen aan zijn platform

LinkedIn

Diverse sociale media kennen al jaren spelletjes – denk bijvoorbeeld aan de talloze spelletjes die Facebook in de loop der jaren heeft gekregen. LinkedIn – toch vooral een zakelijk en professioneel sociaal netwerk – had ze tot nu toe niet. Maar daar komt verandering in. Diverse app-onderzoekers hebben code gevonden die daarop wijst en LinkedIn heeft het plan bevestigd.

LinkedIn werkt aan eenvoudige puzzelspelletjes, vergelijkbaar met Wordle. De hoop is dat deze net als Wordle enorm populair worden en mensen langer op het platform blijven hangen om ze te spelen, weet TechCrunch. Van drie van de eerste games waar aan gewerkt wordt, is de naam ook al bekend: QueensInference en Crossclimb.

LinkedIn bevestigt de berichtgeving tegenover TechCrunch. Het bedrijf zegt zelf dat het de ervaring op LinkedIn zo wat leuker wil maken en relaties wil verdiepen. Ook kunnen de spelletjes werken als ijsbreker, meent het bedrijf. Veel meer details over de aankomende spelletjes geeft het bedrijf nog niet. Ook is nog niet duidelijk wanneer we de games kunnen verwachten.

Scoor je bedrijf op LinkedIn

Wil je dat mensen blijven hangen om spelletjes te spelen, dan is alleen een spelletje toevoegen natuurlijk niet genoeg. Het bedrijf zou dan ook werken aan mechanismen om je echt enthousiast te krijgen. App-onderzoeker Nima Owji stelt bijvoorbeeld dat LinkedIn experimenteert met rankings. De score van jou als speler wordt opgeteld bij die van de rest van het bedrijf. Vervolgens verschijnt er een lijst met best scorende bedrijven. Jij kunt dus zorgen dat jouw bedrijf het beter doet dan de concurrent, zo is het idee.

Foto: Shutterstock