Is er een betere plek om je startup te pitchen dan op hét event waar iedereen uit de techwereld voor naar Amsterdam afreist? Waarschijnlijk niet! En daarom waren er honderden startups die meededen aan het Boost Program op The Next Web. De oprichters van twintig startups beklommen uiteindelijk het podium twee weken geleden. Hetzelfde podium waar ook hun voorbeelden tijdens The Next Web op stonden om een presentatie te geven. Wij zetten de 8 meest interessante startups voor je op een rijtje!
De twintig startups waren eerder al uitgekozen uit 150 deelnemers door de jury, waarin onder meer T-Mobile een plek had. Uiteindelijk kan er natuurlijk maar één de winnaar zijn en dat werd Qanda, een app voor videointerviews waarmee je geschreven vragen makkelijk kunt uitwerken naar toffe video’s. Zij gingen met 25.000 euro naar huis, een prijs die ze goed kunnen gebruiken om hun bedrijf tot een succes te maken.
Maar door enkel aandacht te besteden aan de winnaar van het Boost Program doe je de rest te kort. Er waren namelijk nog veel meer toffe startups te vinden op The Next Web. Acht van hen kregen van T-Mobile de kans om hun pitch te doen tijdens een ritje van een minuut in een Tesla. Wij zetten ze voor je op een rij:
1. Koeck
Reclame zien we de hele dag door, waarom zou je er geen geld aan verdienen? De app Koeck gebruikt één plek die we dagelijks heel vaak zien om advertenties te tonen en gebruikers daarvoor te betalen: het lockscreen van je smartphone. Gebruikers krijgen 80 procent van de opbrengst. In het buitenland is dit al een bewezen concept, in Zuid-Korea gebruikt zelfs één op de vijf mensen een vergelijkbare app!
2. Jungo
Waarom zou je een hypotheek nemen bij de bank als we dat als mensen ook onderling kunnen regelen? Jungo wil mensen verbinden om via crowdfunding hypotheken te financieren. Voor huizenkopers een transparante en voordelige manier om geld te lenen en voor investeerders een veilige manier van investeren, omdat er een huis als onderpand is.
3. Krumb
Apps om berichten te versturen en te posten zijn er natuurlijk al genoeg, maar Krumb doet het net even anders. Je koppelt foto’s en berichten namelijk aan een locatie en ze zijn alleen te bekijken voor mensen die daar zijn. Je kunt er zowel openbare, als privéberichten mee versturen. Door de koppeling met een locatie verdwijnen berichten minder snel in een zee aan berichten en zijn ze relevanter, is de gedachte.
4. Jack45
Er stapte nog een oprichter van een berichten-app in de Tesla voor een pitch: Jack. Bij deze app kun je berichten versturen met een vertraging. Dat wil zeggen: de ontvanger ziet dat er een bericht klaarstaat, maar de zender bepaalt wanneer de inhoud zichtbaar wordt. En aangezien alle mensen nieuwsgierig zijn, zorgt dat voor de nodige opwinding waardoor het bericht nog meer lading krijgt.
5. Coffee Shots
De koffiecultuur in Nederland is de laatste jaren erg veranderd. We drinken graag een goede kop koffie buiten de deur van een echte barista, maar goede barista’s werken niet enkel in koffietentjes. Er zijn ook hele goede thuisbarista’s! Met de app Coffee Shots vind je die en kun je niet alleen een lekker kopje koffie drinken, maar ook nog eens nieuwe mensen ontmoeten.
6. Lupo
Raak je regelmatig je sleutels of tas kwijt? Maak er een Lupo aan vast en je krijgt een berichtje op je telefoon als je ze vergeet. Mocht je iets toch kwijtraken, dan kun je de laatst bekende locatie van dat voorwerp (waarbij er nog verbinding was tussen de Lupo en je smartphone) opzoeken op een kaart. Het apparaatje werkt ook andersom: ben je je telefoon kwijt, dan kun je die via de Lupo laten piepen. De Lupo is klein, waterdicht en de batterij gaat een jaar mee.
7. Groupclip
Sommige evenementen of gebeurtenissen zou je het liefst vanuit alle mogelijke hoeken willen zien. De app Groupclip maakt dat mogelijk. Je kunt samen met anderen tegelijk video’s opnemen en deze worden automatisch samengevoegd en gesynchroniseerd. Je kunt deze video’s monteren in de app en zelfs meerdere beelden naast elkaar tonen. Vervolgens kun je het resultaat delen op social media.
8. NOWWHERE
Apps voor recensies van restaurants zijn er natuurlijk al genoeg, maar NOWWHERE wil het verschil maken door zich heel bewust te richten op een niche: de creatieve industrie. Gebruikers moeten eerst worden toegelaten en verder is de app zo ontwerpen dat hij vooral heel doelgericht werkt.
Live Forward
T-Mobile verbindt mensen en vernieuwing om hen zo de ruimte te geven nieuwe mobiele toepassingen te ontwikkelen. Daarmee helpt T-Mobile de adoptie van nieuwe digitale mogelijkheden te versnellen. We kunnen immers wachten op verandering of we kunnen het zelf creëren. Heb je zelf een nieuw mobiel idee? Laat het ons dan weten!
Kijk voor meer informatie op t-mobile.nl/liveforward