De Finse startup MyNextRun haalde afgelopen week een nieuw investeringsbudget van €500,000 op om hun platform verder uit te ontwikkelen. Met MyNextRun kunnen hardlopers op zoek naar hardloopevenementen bij hun in de buurt om zich daar vervolgens op in te schrijven.
MyNextRun bestaat in Finland al sinds 2011, pas sinds 2013 is de dienst beschikbaar in heel Europa. Naar eigen zeggen host de site momenteel meer dan 400 running events in Europa.
De site biedt handige mogelijkheden voor diegenen die een hardloopevents organiseren, zoals de mogelijkheid om runners direct te laten inschrijven en hun inschrijfgeld voldoen. Verder kunnen er verschillende add-on producten worden verkocht aan de deelnemers, zoals hardloopmateriaal, verzekeringen of hotels.
Volgens CEO Sami Granfors is de markt voor hardlopers in Europa behoorlijk versplintert. Iedere event organizer gebruikt zijn eigen website of systeem om een marathon of race aan te kondigen. In Amerika heeft concurrent Active Network een groot deel van die markt in handen, waar MyNextRun de komende tijd voet aan de grond in Europa wil krijgen.