En weer heeft Twitter zijn handtekening gezet onder een grote deal om content te gaan livestreamen. Dit keer is het NBA met wie er een contract is afgesloten. Opvallend is dat het sociale netwerk geen wedstrijden gaat streamen. In plaats daarvan gaat de NBA twee televisieprogramma’s produceren voor Twitter.
Veel details over deze programma’s zijn er nog niet. Het gaat om twee verschillende wekelijkse uitzendingen, waarvan er eentje wordt gekenmerkt als ‘pregame show’. Of ze in Nederland te zien zijn is onbekend, maar aangezien het niet om wedstrijdbeelden gaat die los per land worden verkocht, kunnen Nederlandse basketbalfans waarschijnlijk gewoon kijken.
Het interessante aan de deal is dat Twitter niet zou betalen voor de uitzendingen. Dat schrijft Recode. De NBA vindt Twitter blijkbaar zo’n interessant kanaal dat het gratis programma’s wil maken, in ruil voor een deel van de advertentie-inkomsten.
Naast de twee wekelijkse livestreams gaat de basketbalcompetitie ook twee keer zoveel hoogtepunten uit wedstrijden op Twitter en Vine plaatsen als afgelopen seizoen. Ook hier krijgt de NBA een deel van de advertentie-inkomsten voor terug.