Als je een trouwe Snapchat-gebruiker bent, dan moet je er rekening mee houden dat je binnenkort een heleboel meer advertenties gaat zien. Zijn advertenties nu nog beperkt dat Sponsored Live Stories en gesponsorde Lenzen en Filters, in de toekomst komen ze ook tussen de verhalen van je vrienden door!
Sinds kort kun je in één keer alle verhalen van je vrienden achter elkaar bekijken. En da’s voor Snapchat de perfecte plek voor advertenties, blijkt nu. Er komt namelijk voor bedrijven de mogelijkheid om tussen twee verhalen door een advertentie te tonen. Daarnaast wordt het voor adverteerders mogelijk om acties te koppelen aan een advertentie (denk aan het bekijken van een langere video of het installeren van een app). Voor deze actie moet je als gebruiker vanuit de advertentie omhoog swipen.
Deze twee vernieuwingen zijn onderdeel van een grotere vernieuwing op advertentievlak. Hierbij wordt ook een API gelanceerd voor adverteerders, zodat de inkoop van advertenties kan worden geautomatiseerd. Desondanks keurt Snapchat elke advertentie voordat hij wordt getoond aan gebruikers. Ook gaat het bedrijf adverteerders koppelen aan partners die hen kunnen helpen met het bedenken en technisch realiseren van advertenties.
Volgens TechCrunch zijn deze vernieuwingen een belangrijke stap voor Snapchat om daadwerkelijk geld te gaan verdienen en eventueel een solide basis te hebben om naar de beurs te gaan.