‘Snapchat in gesprek met Hollywood over uitzenden tv-series’

Snapchat

Een week terug was het al opmerkelijk nieuws dat Twitter tv-programma’s van Bloomberg gaat uitzenden, maar kennelijk gooit de concurrentie er nog een schepje bovenop. Volgens bronnen van Digiday is Snapchat namelijk in gesprek met grote tv-zenders en programmamakers, om te zien of hun shows op Snapchat uitgezonden kunnen worden.

De tv-programma’s zouden binnen Snapchat Discover worden aangeboden. Daar vind je op dit moment al sites en magazines die content aanbieden, zoals BuzzFeed en Cosmopolitan. Op het moment gebruikt Snapchat zijn eigen Discover-kanaal Good Luck, America als voorbeeld van hoe het kan werken met langere video.

Dit zou voor Snapchat een manier zijn om geld aan Discover te verdienen, al moeten we nog zien hoe dit precies gedaan zal worden. De bronnen spreken over ‘premium video’s’, dus wellicht moeten gebruikers betalen om bepaalde series binnen de app te bekijken.

We moeten uiteraard ook nog zien hoeveel we hier in Nederland van gaan zien. Gesprekken met Amerikaanse seriemakers betekenen immers niet meteen dat diezelfde series hier beschikbaar zijn. Daarvoor zou Snapchat in gesprek moeten met licentiehouders in Europa.