Snapchat lanceert mediapagina Discover in Frankrijk

Snapchat heeft het onderdeel Discover gelanceerd in Frankrijk. Dat meldt The Wall Street Journal. Op de pagina kunnen professionele media verhalen maken om publiek van het sociale platform te bereiken. Frankrijk is daarmee het eerste land waar een niet-Engelstalige versie van Discover beschikbaar wordt.

Volgens The Wall Street Journal hebben acht Franstalige mediapartijen nu toegang tot Discover. Onder hen drie die ook al op de Engelstalige markt actief waren: Vice, Tastemade en Cosmopolitan. De krant schrijft dat zij van plan zijn om hun content te vertalen en door te plaatsen op de Franstalige versie van het platform.

De andere vijf deelnemers zijn de krant Le Monde (actualiteit), sportblad L’Équipe, het magazine Paris Match, de digitale mediabedrijven Melty en Konbini. De krant schrijft dat Snapchat in Frankrijk volgens het bedrijf 8 miljoen gebruikers heeft.

Jong publiek bereiken

Met Discover wil Snapchat het voor mediapartijen aantrekkelijker maken om een jonger publiek te bereiken. Gebruikers hebben de mogelijkheid om zich te abonneren op de kanalen van uitgevers, die in Discover een prominente plek hebben om ontdekt te worden.

Voorheen werden de verschillende merken gelijkwaardig beschikbaar via een overzichtspagina, maar tegenwoordig strijden de merken onderling om de aandacht van het publiek op de Discover-pagina. Mediamerken zijn bovendien ook te vinden tussen verhalen van vrienden van gebruikers.