Snapchat gaat er volgens Business Insider vanaf 4 december compleet anders uitzien. De vernieuwde app opent vanaf die dag nog steeds met de camera, maar de pagina’s waar gebruikers naartoe kunnen swipen gaan veranderen. Volgens het platform moet het nieuwe ontwerp vooral helpen om Snapchat makkelijker te maken.
Eerder deze week noemde CEO en oprichter Evan Spiegel Snapchat nog ‘moeilijk te begrijpen‘. Hij kondigde direct aan dat de app een een redesign krijgt, maar zei niet wanneer. Volgens Business Insider hebben medewerkers van Snap deze week te horen gekregen dat het bedrijf het nieuwe ontwerp op 4 december lanceert.
Gebruikers vinden alle berichten, video’s, foto’s en Stories van vrienden vanaf dat moment ‘links’ van het camera-startscherm, schrijft Business Insider. ‘Rechts’ van de camera krijgen uitgevers, zoals BuzzFeed, de ruimte om hun verhalen te plaatsen. Ook zal de sectie ‘Our Stories‘ daar te vinden zijn. Daarbij selecteert Snap video’s van gebruikers rondom een bepaald evenement. Ook gaat Snapchat daar Stories van door het bedrijf geverifieerde beroemdheden tonen.
‘Rechts’ van de camera gaat Snapchat algoritmes gebruiken om ervoor te zorgen dat gebruikers eindeloos tussen video’s te kunnen scrollen, meldt Business Insider. Wat dat gaat betekenen voor de mediabedrijven die Snapchat Discover zitten, is onbekend.
Business Insider erkent dat de plannen van Snapchat nog kunnen veranderen. Een woordvoerder van Snap wilde tegenover het medium niet reageren op de informatie die het uit bronnen had gekregen.
Verlies
in maart heeft het bedrijf driemaal tegenvallende cijfers laten zien. In mei liet het bedrijf weten dat het in de eerste drie maanden van 2017 een verlies heeft geleden van 2,2 miljard dollar. Het bedrijf haalde in die periode een omzet van 149,6 miljoen dollar. Het aantal dagelijks actieve gebruikers was 166 miljoen.
Sinds de beursgang van SnapIn augustus kwamen nieuwe cijfers. De omzet steeg naar 181,7 miljoen dollar, maar het bedrijf lijdt nog steeds verlies. In het tweede kwartaal van 2017 kwam dat uit op 443 miljoen dollar. Het aantal actieve gebruikers steeg licht, naar 173 miljoen.
Deze week presenteerde Snapchat zijn meest recente cijfers. Van juli tot en met september haalde het bedrijf een omzet van bijna 208 miljoen dollar. Het aantal dagelijks actieve gebruikers steeg weer wat, naar 178 miljoen. Toch leed het bedrijf in dit kwartaal weer verlies: opnieuw 443 miljoen dollar.