Sports Illustrated heeft zijn jaarlijkse badpakkenspecial dit jaar in een nieuwe vorm gegoten. Naast de ‘normale’ tijdschrifteditie, is er dit jaar namelijk ook de virtualreality-versie. Waar er normaal gesproken een heel team om het model heen staat om make-up en dergelijke te fixen, was het model dit jaar alleen omringt door een aantal GoPro’s.
Deze GoPro’s namen de beelden op die hebben geresulteerd in een VR-editie van de badpakkenspecial, waardoor je de vrouwen nu zelfs bijna kan aanraken. Bijna.
De producent van het project, Wevr laat aan Fast Company weten dat het een mooie manier is om te laten zien hoe je technologie ook kunt gebruiken voor intimiteit. Anthony Batt, de mede-oprichter van Wevr:
Wat er gebeurt met de VR-versie van Swimsuit is dat wanneer je jouw headset op zet, je precies daar zit. We hebben jaren naar afbeeldingen en daarna naar video gekeken, en nu sta je plots middenin in de foto of video.
De VR-editie van het tijdschrift wordt beschikbaar voor iOS en Android Badpak-app en kan bekeken worden met Google Cardboard en Samsungs Gear. Later dit jaar wordt hij ook beschikbaar voor de Oculus Rift en de HTC Vive.