Spotify zal muzieksuggesties gaan verbeteren door aankoop The Echo Nest.


Spotify heeft The Echo Nest gekocht, is vandaag via een officiële post bekend gemaakt. The Echo Nest is een, naar eigen zeggen, ‘music intelligence company;’ het bedrijf is gespecialiseerd in het analyseren van muziek. Met een database van ruim 35 miljoen bekende nummers is The Echo Nest expert in het bepalen van aanbevelingen voor de luisteraars.

In de blogpost schrijft The Echo Nest dat het bedrijf oorspronkelijk is gebouwd ’to fix how people were discovering music’. De samenwerking met Spotify zal helpen deze missie voort te zetten, en opent nieuwe wegen.

De aankoop van Spotify is goed nieuws voor Spotify-gebruikers. Tot nu toe klopten muzieksuggesties niet altijd, en met behulp van techniek van The Echo Nest kan hier verandering in komen.

Concurrenten van Spotify, waaronder Rdio, maken al wel gebruik van de technologie. Volgens The Echo Nest zal zijn API open blijven, waardoor deze concurrenten wel gebruik kunnen blijven maken van de muzieksuggestie dienst.