Shuddle, een taxidienst die zich richt op drukke gezinnen, heeft tijdens een investeringsronde 9,6 miljoen dollar opgehaald. Het bedrijf wil met de investering zijn taxidiensten gaan uitbreiden, zo meldt Forbes.
De taxidienst, die ook wel de ‘Uber voor kinderen’ wordt genoemd, richt zich met name op drukke gezinnen. Het bedrijf biedt diverse taxidiensten aan om ouders te ontlasten in het vervoeren van hun kinderen naar diverse buitenschoolse activiteiten. Drukke gezinnen, die veelal met schema’s en roosters werken, kunnen vooraf speciale taxi’s boeken die hun kinderen naar bijvoorbeeld de voetbaltraining brengen.
Hiermee speelt het bedrijf in op het drukke leven van de ouders, zodat zij regelmatig tijd hebben voor zichzelf. Een ander bijkomend voordeel is dat de ouders meer dagen in de week kunnen werken.
Om de veiligheid van de kinderen te waarborgen worden de chauffeurs van Shuddle extra goed gecheckt. Zo worden bij twee bedrijven referenties opgevraagd en dient de chauffeur ervaring te hebben met ‘kindvriendelijk’ werk. Het merendeel van de chauffeurs is voormalig nanny, leraar of babysitter, zodat zij goed weten hoe zij met kinderen om moeten gaan.
Op het moment dat er een chauffeur wordt gekoppeld aan een rit, ontvangen de ouders direct allerlei informatie over de chauffeur. Zo ontvangen de ouders onder andere de naam van de chauffeur, een foto, een korte biografie en een beschrijving van de auto. Vervolgens kunnen zij via de app de huidige locatie volgen, zodat de ouders exact weten waar hun kinderen zich bevinden.
Op dit moment wordt de dienst alleen aangeboden in San Francisco, maar met de nieuwe investering is het bedrijf in staat om zijn diensten uit te breiden. Om gebruik te maken van de dienst, dienen ouders een maandabonnent van negen dollar af te sluiten. Bovenop dit maandelijkse tarief worden de taxikosten gerekend.