Unox heeft primeur met eerste gesponsorde Snapchat-lens in Nederland

Snapchat Lens Koningsdag

Als je vandaag Koningsdag gaat vieren dan kun je een oranje een Unox-kroontje opzetten. En je hoeft er niet eens de hele dag mee rond te lopen. Je kunt hem namelijk digitaal toevoegen aan de Snaps die je vandaag maakt! Tussen de Lenzen (de selfiefilters) die beschikbaar zijn in Snapchat vind je vandaag het Unox-kroontje. En da’s een primeur: het is namelijk de eerste gesponsorde lens in Nederland.

Snap, het moederbedrijf van Snapchat, heeft een paar maanden een Nederlandse kantoor geopend om de lokale advertentieverkoop te gaan regelen. Vanaf nu ga je dus regelmatig gesponsorde geofilters en lenzen zien, los van ‘normale’ video-advertenties.

Het leuke aan deze interactieve marketingmiddelen is dat ze, als ze goed zijn ontworpen, daadwerkelijk leuk zijn om te gebruiken. Een digitaal kroontje opzetten is iets wat veel feestvierders waarschijnlijk vandaag op Koningsdag graag willen. En dat daar dan Unox opstaat haakt eerder in op de nostalgie van de iconische Unox-muts dan dat het storend is.

Het creatieve bureau RIDE hielp Unox bij het bedenken van het digitale kroontje. Pim de Graaff van RIDE zegt daarover: “Voor veel van onze klanten kijken we naar de mogelijkheden van Snapchat, maar deze match is echt perfect. Het was een feest om het digitale broertje van de iconische Unox-muts te bedenken.”

Ik ben benieuwd wat het volgende Nederlandse merk is dat inhaakt op de mogelijkheden van Snapchat.