Hoe meer data, hoe beter zou je zeggen. Maar toch is dit niet altijd het geval. Big Data is complex en vergt veel technologische kennis. Vaak is Big Data onderzoek zo algemeen, dat het in de praktijk niet altijd een meerwaarde heeft. TaDaweb is een bedrijf wat zich gespecialiseerd heeft in Small Data: heel specifieke data voor bedrijven met een specifieke vraag.
Veel bedrijven en organisaties hebben geen behoefte aan gigantische hoeveelheden data. Zij hoeven niet te weten hoe een consument zich in een groot gebied gedraagt of hoe hoog de prijzen van een concurrent aan de andere kant van het land zijn. Ze willen wel monitoren wat hun directe concurrent doen of een online bedrijfsprofiel neerzetten. TaDaweb biedt bedrijven een kans om datastromen te filteren en daar specifieke en constant veranderende data uit te kunnen halen.
TaDaweb verzamelt informatie van verschillende bronnen en brengt deze samen op één locatie. Daar kan de gebruiker precies die informatie eruit filteren die nodig is. Ook is het mogelijk om rapporten op te stellen om snel overzicht te krijgen. Al deze functies zijn zo simpel mogelijk gehouden, zodat mensen zonder technologische achtergrond ook goed met het programma kunnen werken. CEO Francois Gaspard zegt dan ook:
It’s kind of like if Pinterest and Yahoo Pipes had a child.
TaDaweb is dan ook voor iedereen begrijpbaar, en je krijgt alleen data te zien uit jouw interessegebied. Een perfecte oplossing voor bedrijven met specifieke vragen!