Gaat kunstmatige intelligentie reclamebureau’s vervangen? Slogalicious denkt van wel

Als komende donderdag The Next Web Conference losbarst, is Amsterdam weer even het middelpunt van de startup-scene. Dit jaar uiteraard veel ruimte voor virtuele assistenten, het Internet of Things en kunstmatige intelligentie. Opvallende startup in die laatste categorie is Slogalicious, een dienst die slogans van wereldklasse laat ontwikkelen aan de hand van algoritmes.

Een goede slogan. Het maakt óf breekt je bedrijf. Met een paar sterke woorden in de juiste volgorde ben je in staat om de wereld direct duidelijk te maken wat je onderneming onderscheid van de concurrent. Maar in de jacht naar de perfecte slogan was de keus vaak beperkt: je ging aan de slag met een gratis automatische slogan-generator of nam een duur reclamebureau in de arm.

Het is precies die ruimte tussen twee uitersten die Slogalicious wil vullen. Het bedrijf heeft een platform ontwikkelt dat slogans geeft die zo van de vloer van een reclamebureau komen, voor een fractie van de prijs.

“De meeste slogans zijn een mix van smoke, mirrors en bullshit,” aldus founder Andrew Moskos. “Een Slogicalious slogan zegt waar het op staat. Ze zijn eerlijk op een grappige manier”. De slogans worden samengesteld op basis van een verzameling algoritmes waar de techneuten van Slogalicious voortdurend aan blijven sleutelen.

Slogalicious zal zijn diensten voor het eerst presenteren tijdens de aanstaande editie van The Next Web Conference. TNW-oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten is in ieder geval enthousiast over de dienst: “Als serial entrepreneur zet ik mijn geld op Slogalicious. Niet mijn echte geld, maar mijn spreekwoordelijke geld. In een wereld vol van Silicon Valley nonsens helpt Slogalicious startups om te zeggen waar het op staat.”

Het team van Slogalicious heeft ook voor Veldhuijzen van Zanten een slogan gemaakt: “The Next Web – Making Nerds seem Cool. Starting with Ourselves.”