Iets meer dan een jaar na de volledige overname van de Formule 1 zal Liberty Media vandaag zijn toekomstplannen voor de koningsklasse van de autosport delen met de huidige race promoters, ofwel de circuits die dit jaar worden bezocht. Daarvoor wordt een speciale bijeenkomst in Londen georganiseerd.
De afgelopen maanden deden diverse teams binnen Liberty Media en de FIA onderzoek naar verbeteringen binnen de F1 en het Grand Prix-weekend als product. Daarnaast sprak de F1-eigenaar tijdens het seizoen ook informeel met alle promotors tijdens de Grand Prix in Barcelona en in Abu Dhabi.
De uitkomsten van deze onderzoeken zullen deels vandaag gepresenteerd worden. Tijdens het unieke event, het is de eerste keer dat F1-bazen en promoters in zo’n formele sfeer samenkomen, zullen voorzitter Chase Carey, commercieel directeur Sean Bratches en sportief directeur Ross Brawn een presentatie geven.
Regelmatig
Met de conferentie hoopt Liberty niet alleen de promoters enthousiast te maken voor hun toekomstplannen, maar wil men ook actief met elkaar sparren om te kijken hoe het Grand Prix-weekend naar een hoger niveau kan worden getild voor fans en teams.
tegenover Motorsport. “Wellicht is het iets dat we elk half jaar zouden moeten doen. Iedereen blijft zo op de hoogte van elkaars plannen en we kunnen feedback geven aan elkaar.”
“Ik denk dat het perfect kan werken, mits het een terugkerend event wordt”, stelt Arif Rahimov van de Grand Prix van AzerbaijanOver de timing is in ieder geval nagedacht: de bijeenkomst is nu een dag voor de volgende meeting van de zogenaamde Strategy Group, de bijeenkomst waar teams en organisatie discussiëren over een breed spectrum aan onderwerpen, waaronder de nieuwe motor-specificaties voor 2021.