Jawbone wil dieper de data in en breidt team uit met ‘data directeur’

Je kunt als bedrijf op meerdere manieren je intenties over brengen en wellicht is het personeelsbeleid daarbij misschien wel het meest opvallende statement. Het is althans wel wat Jawbone wil bereiken met het aanstellen van een heuse ‘Vice President of Data’.

Het Amerikaanse bedrijf maakte dit weekend bekend dat datawetenschapper Monica Rogatie, tot voor kort een belangrijk teamlid van LinkedIn, de overstap maakt naar de hardware fabrikant.

Rogati was bij LinkedIn verantwoordelijk voor het veelgeprezen algoritme dat vacatures en kandidaten met elkaar verbindt en ontwikkelde de formule achter de ‘People You May Know’ van het zakelijk netwerk. Bij Jawbone zal ze die kennis en kunde als leider van een team datawetenschappers in gaan zetten om haar tanden te zetten in het snijvlak van wearables, ‘Quantified Self’ en gezondheidszorg.

Not only does she have a deep technical background, but she can take data and actually turn this into personalized, meaningful product experiences

Jawbone’s oprichter Hosain Rahman is in ieder geval erg gelukkig met de nieuwe aanwinst van het toch al indrukwekkende team van datawetenschappers bij het bedrijf. Eerder dit jaar nam Jawbone immers ook al het bedrijf BodyMedia over en voegde daarmee een fikse portie kennis toe aan de mix.

En nu is het afwachten wat de eerste toevoeging van deze ‘Data Directeur’ bij Jawbone gaat worden!