Kiip speelt in op emotie met nieuwe vorm van adverteren

Steeds meer advertenties worden gepersonaliseerd met behulp van Big Data. Marketing en advertentiebedrijf Kiip gaat nog een stapje verder: precision moments tracking. Met deze nieuwe vorm van tracken kunnen adverteerders voortaan op het meest gepaste moment een advertentie laten zien.

Kiip werkt met een uniek systeem voor een advertentiebedrijf. Kipp werkt namelijk niet met standaard advertenties, maar met beloningen. Tot nu toe werd dit door Kiip alleen gedaan bij games. Heb je bijvoorbeeld net een achievement in een game op je smartphone gehaald, dan krijg je een Kiip-award. Dit kan een gratis koffie bij de Starbucks zijn, korting bij een bepaalde winkel of bij een bioscoop.

Met Precision Moments Tracking (PMT) bereidt Kiip haar systeem uit. PMT houdt onder andere gegevens bij over onlangs bewaarde recepten, afgewerkte to-do lijstjes en favoriete liedjes. Heb je net een to-do lijstje afgewerkt, dan krijg je voortaan via Kiip een beloning omdat je het zo goed gedaan hebt. Bedrijven kunnen hiermee inhaken op emotionele momenten, die specifiek van belang zijn voor een een bepaalde gebruiker.

Bedrijven kunnen door in te spelen op deze speciale momenten meer winst maken volgens Kiip. Door de beloningen is dit systeem ook interessant voor gebruikers. In plaats van advertenties die weinig meerwaarde bieden, kunnen deze beloningen wel interessant zijn voor de gebruiker. Dat je hierdoor als gebruiker nog intenser gevolgd wordt in al je activiteiten, moet je daarbij maar voor lief nemen.