Oculus Rift nu alvast voorbereid op virtual reality in de volledige kamer

Oculus Rift

De Vive ondersteunt op dit moment als enige roomscale VR, waarbij je door een volledige kamer in virtual reality kunt rondlopen. Concurrent Rift is beperkt tot een oppervlak van 2 bij 2 meter, waardoor je vooral kunt stilstaan en rondkijken. Dat blijft echter niet zo. Oculus heeft een update voor de Rift uitgebracht, waarmee ook deze VR-bril alvast klaar is voor roomscale virtual reality. Dat meldt TechCrunch.

De update voor Oculus Home biedt ondersteuning voor de Oculus Touch, een bewegingscontroller die het bedrijf later dit jaar wil uitbrengen. Daarbij voegen ze echter ook de mogelijkheid toe om meerdere camerasensoren te verbinden met de computer – sensoren waarmee je een groter oppervlak van de kamer kunt bedekken. Er kunnen tot vier sensoren met Oculus Home worden verbonden – één voor iedere hoek van de kamer.

Volgens bovenstaande video is de Rift-ervaring met vier sensoren zelfs fijner dan de twee sensoren van de Vive. Al is het nog de vraag hoe snel we hiermee aan de slag kunnen. Oculus verkoopt sensoren niet los, en bij de Touch wordt er slechts één extra geleverd.