Pokémon Go-maker Niantic wil audio onderdeel maken van volgend AR-spel

Niantic heeft in de afgelopen jaren twee augmentedreality-spellen uitgebracht: Ingress en natuurlijk Pokémon Go. De twee spellen lijken vrij veel op elkaar, maar de spelontwikkelaar wil graag laten zien dat het meer kan. Tegenover TechCrunch vertelt CTO Phil Keslin dan ook over de plannen voor een nieuw spel. En daar kan audio een onderdeel van worden.

Een huidig probleem is dat mensen niet steeds hun telefoon omhoog gaan houden als ze een AR-spel spelen. “Als je dat lang doet, laat dat je er uitzien als een complete idioot”, stelt Keslin.

Audio zou dat probleem moeten kunnen verhelpen. Signalen, bijvoorbeeld het krijgen van een telefoontje of iets vergelijkbaar met een nabijheidsmeter, zouden je aanwijzingen kunnen geven in het spel. Het idee zou dan kunnen zijn dat het spel je vertelt dat je links moet, om je heen moet kijken of juist niet omhoog moet kijken.

Ingress

Dit waren zelfs ideeën waar al mee gespeeld werd toen Ingress, het eerste AR-spel van Niantic, ontwikkeld werd. Maar lang niet alles waar ze toen mee experimenteerden kwam terecht in het uiteindelijke spel. Nu lijkt het er dus op dat ze werden achtergehouden voor de toekomst.

Keslin wilde helaas verder weinig kwijt over het nieuwe spel van Niantic. Wel zei hij dat het nu ontwikkeld wordt en dat het volgend jaar al op de markt kan verschijnen.